reklama

Pedrerobjimanie

Dnes nad ranom som bola ako z filmu. Zufalo som kosila ulice, sledujuc stopy Alejandra, ktory sa mi stratil. Nadavala som ako fras, ako je to mozne, ze dospely mlady muz na skok od tridsiatky nepovazuje za potrebne vlastnit aspon jeden kus mobilneho telefonu aj s funkcnou SIM-karou? Calle de Balmes - nic, Calle Valencia - tiez prazdna, nasa Calle Provenca pri Tubo bare - vraj uz odisiel. O pol siestej nad ranom som som patrala v meste po mladikovi, s ktorym sme mali vybehnut na spolocne ranajojky v prvom otvorene bare The Times.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Cestou som stretavala ludi. Zastavovali ma, prehovarali na mna po rusky, kricali krasnivaja. Starsia dama ma chcela pozvat na rannu kavu, dvaja mladici sa chceli uistit o svojej dokonalosti a jeden ma prekvapil vetou: Vsakze som maly a skaredy? Nuz, chcelo to asi potvrdit nadhodenu domnienku, nakolko som nemala cas ani chut niekomu divhat sebavedomie, brunetovi som pritakala a ficala dalej.

Ospale mesto zivalo poulicnymi lampami, zacinalo byt chladno. Manika nikde, pred barom pusto. Pocerny casnik v nalepsich rokoch ma s chlipnym usmevom pustil dnu - prvu rannu stamgastku, ktora si velkopansky objednala cafe con leche a chleba so salamou. Nedelne rano, sama v bare, spolocnost mi po chvili robili vitalni spanielski hladinkari - dochodcovia drziaci v ruke flasku piva alebo poldecacik fernetu. Rozkladali na stoloch sachovnice a do Timesu sa zacali valit ludia. Diskoteky zatvarali a vymalovane slecny s nastajlovanymi fesakmi zmurili do nahleho svetla neoniek. Ma to atmosferu, takyto zivot. Na chvilu som pustili z hlavy vsetkych Alejandrov, nech ma myslienky na nehodnikov nerusia pri tejto vynimocnej bohumilej cinnosti, kedy som si naplno uvedomila, ze som OZAJ SKUTOCNE V SPANIELSKU.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dozula som ranny sendvic, nechala burzoazne prepitne a vydala som sa na pomalu prechadzku historickym jadrom. Prestala som sa paprcit a jedovat. Taketo latino maniere sa vratia o tyzden aj s urokmi ked Alejandrovi preberieme jeho zurkovnikov do nasho klubu a vybavene. Kolega jeden, nech sa len tesi, o tyzden ranajkuje sam, aj keby som mala slintat za rohom s prazdnym zaludkom.

Ranna Barcelona ma svoje caro, ked je vsade ticho. Turisti zmizli, zlodeji zmizli, na Passeig de Gracia pri slavnej Gaudiho Pedrere som iba ja. Nenapadne sa rozhliadam, a objimam tu kamennu krasu. Ovinuta okolo vlnitej steny nezne hladim kamene a pritlacam lice na Pedreru. Takto pred rokom som tu suchala tento dom po prvykrat, dnes to opakujem, a urobim si z toho ritual. Nazyvam ho Ranne Pedrerojbimanie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Poobede sme sa boli kupat na plaz, leto uz zjavne odchadza. More je studene a je tu skandaloznych 26 stupnov. Tesim sa na jesen - je to moje najoblubenejsie obdobie. Budem pocuvat zas November rain, prechadzat sa ulickami a istostne sa pojdem potesit ku Pedrere.

Marína Dobošová

Marína Dobošová

Bloger 
  • Počet článkov:  86
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Španielsko, Pedro Almodóvar, flamenco, špagety s kečupom a výborná káva. Momentálne Indonézia. Na dlhšie.Weather Reports Zoznam autorových rubrík:  El mundo/Il mondo/The World/SVQue viva Espaňa!SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu