reklama

Zuriva obhajoba kecupu

Pre vsetkych zadubenych igorantskych cudzincov - ano, my tu na Slovensku (nie v Rusku, ani v Cechach)jeme spagety s kecupom. Ano, my tu na Slovensku si pokojne dame na pizzu kecup a predstavte si, v pizzerii nam za par korun donesu misticku s kecupom. Ano, nam to chuti a sme normalni.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (272)
TO JE ON!
TO JE ON! (zdroj: http://bounddragon.com/)

Nie ze by sa mi to stalo po prvykrat. Moj pripad je sice trochu extremnejsi, nakolko ja si dam kecup ku kazdemu jedlu okrem mucnikov a dukatovych buchticiek, ale aj tak si myslim, ze je to vysostne moja vec. A nikto nema pravo sa pohorsovat, oznacovat ma blazna alebo nebodaj pouzivat nevyberane vyrazy.

Konkretne ide o mojho trhleho spoubyvajuceho, ktory pojedol vsetku mudrost sveta. On vie vsetko a najlepsie. Len on vie, co je spravne, co sa ma a co sa nema.

Pribeh

Pred par dnami som vyhupla z postele sviznym gazelim skokom pred druhou hodinou popoludni. Pekny sobotny den. Zrazu mi do izby vtrhol Fernando a oznamil mi, ze som pozvana na obed v talianskom style. Pride akysi Vincenzo a Fernando sa chce blysnut svojim kucharskym umenim. Pri nahodnom prechode kuchynou receptory zachytili ingrediencie naznacujuce spagety carbonara - slanina, vajicka, syry. Zaludok sa pretocil, zlcnik zakvilil, traviaci trakt sa nesmelo stiahol. Slusne som teda poprosila sefkuchara, aby mi na tanier nalozil porciu cistych spagiet, ze ja si ich uz upravim podla svojho gusta. Nie, nechcem ho urazit ani nic podobne, bozechran, ale jednoducho kombinacia tych veci mi vyslovene skodi. Fernando sa nafucal prvy raz a brblajuc cosi o ludoch z vychodu mi do misky hodil moje spagety.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dramaticka zapletka - cas stolovania

Nastal cas stolovania. Z reproduktorov sa linul Adriano Celentano a Tuto Cutugno, vsetci sa usadili a ja som tradicne vytiahla svoju flasku kecupu. Nemka, Slovenka a Talian by to presli mlcanim, ale nas Fernando nie. Dostal autenticky hystericky zachvat. Zvysoval hlas, hukal na mraky, ze jeho to uraza, ako to mozem jest, ze som nacisto padnuta na hlavu. Ze sa na to nemozem pozerat, ze je to vrazda jedla. Samozrejme, najtalianskejsi zo vsetkych Talianov ma urcite co do toho povedat, nie?

Priznam, bola som dost v soku. Ved, co je jeho do toho? Pozastavujem sa vari ja nad tym, ze on styrikrat do tyzdna konzumuje nejake strukoviny nevabneho vzhladu? Alebo ze si salat zalieva poharom octu, ktory pachne v celej obyvacke? Nie, ja totiz chapem, ze sme z ineho prostredia, z inej kultury a kazdemu chuti nieco ine. Magicke slovo na Slovensku (nie V Rusku, ani v Cechach) nazyvame TOLERANCIA a vsetci sa ju pokusame aplikovat.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

TOLERANCIU zjavne Fernando nepozna. Kto nie je ako on je osoba zijuca mimo normalneho sveta so svojimi vlastnymi pravidlami a normami, ktore zvysok ludi (on) nechape.

Zaver pribehu - bez obeti na zivotoch

Prijemna nalada odisla. Ja som tiez odisla. Potom sme sa vsetci upokojili a podvecer sme sa opat stretli pri vine. Fernando volne rozhodeny na jedinom gauci, ostatni sme sa tlacili na drevenych stolickach. S poharom v ruke opat zacal rozoberat kecupovu temu, neveriacky tocil hlavou. Na druhy den rano sa k tomu vratil zas, ale to uz ho nikto nevnimal. Padali perly ducha typu:

- V Taliansku by Ta vyhodili z restauracie keby si si vypytala kecup (nevyhodili, viem to)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- Nepozvem Ta k nam domov, lebo by si urcite dala na skvostne jedlo mojej mamy kecup a ona by to neprezila (prezila. Fernandova mama je prijemna, normalna zena, ktora by pochopila kulturne rozdiely)

A prirovnania:

-Dat kecup na spagety, to je ako naliat vodu do vina (no a co? Ja ju tam lejem bezne, ked dojde cola, kofola ci dzus)

-Na Slovensku ste vsetci cudni (hlavne, ze Ty si lietadlo)

Vazeni, chodte a sirte, prosim, osvetu. Kecup patri na spagety, pokojne aj na pizzu. Bojujte za tuto lahodnu prisadu, demonstrujte, ze obcas sa da dat na chlieb aj namiesto masla (v pripade nudze) a chuti vynimocne. Najdete mnoho Fernandov, mnoho zadubencov, ale vy mozete, vazeni, otvorit im oci. Pochopte, ze toto je dolezita a potrebna tema.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

PS: Nie, skutocne nemam ine problemy :)

Marína Dobošová

Marína Dobošová

Bloger 
  • Počet článkov:  86
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Španielsko, Pedro Almodóvar, flamenco, špagety s kečupom a výborná káva. Momentálne Indonézia. Na dlhšie.Weather Reports Zoznam autorových rubrík:  El mundo/Il mondo/The World/SVQue viva Espaňa!SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu