reklama

Paľo Funtál: “Slovenské súdnictvo ma chce pripraviť o dieťa.” 3

V predchádzajúcich blogoch si môžete prečítať, aké ľahké je na súde urobiť z normálneho človeka psychopata a nebezpečné indivíduum. K dispozícii je celý rad ochotných súdnych znalcov, psychológov či kolíznych pracovníčok. Stačí len siahnuť po tom správnom, ktorý zatancuje ako je potrebné. Z takýchto 'objektívnych' elaborátov sa potom dá vyskladať predbežné opatrenie, ktoré otca takmer celkom odreže od dcéry.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (21)
Paľo s dcérkou v dobre nálade počas veľkonočných prázdnin
Paľo s dcérkou v dobre nálade počas veľkonočných prázdnin (zdroj: Paľo Funtál)

„Na ostatnom súdnom pojednávaní koncom marca som sa pre zdravotné problémy so srdcom nezúčastnil. Lekárka mi namerala tlak 150 na 100, predpísala mi tabletky a povedala, že som na infarkt a mám ležať doma. Mojej právničke som dal preto pokyn, aby sa ho nezúčastnila ani ona, pretože chcem byť na každom pojednávaní prítomný. Pojednávanie sa tým pádom malo odročiť. Poznáme kopec mediálne známych prípadov, kedy sa ľudia nezúčastnili aj tri či štyrikrát a pojednávanie odročili. Ja som sa nemohol zúčastniť prvýkrát a dúfam, že aj posledný, lebo nemám záujem proces naťahovať." Paľov známy, ktorý na jeho pojednávania pravidelne chodí, bol prítomný na chodbe súdu aj tentoraz a všimol si zaujímavé veci. Pojednávanie sa malo začať o 11,30 no ešte o dvanástej sa nič nedialo. Svedok M.S. preto priestor opustil no všimol si, že protistrana aj s kolíznou pracovníčkou a prokurátorkou tam zostali sedieť, akoby dobre vedeli, že sa čosi zomelie. A aj sa zomlelo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spätne sa dozvedeli, že napriek neúčasti Paľa a jeho právničky sa predsa len začalo. „Preveselo si začali pojednávať bezo mňa, však načo by som tam mal byť? Dokonca prijali dve uznesenia za polhodinu. Je podozrivé, že pani sudkyňa mala predbežné opatrenie pripravené vopred, bdela nad tým hádam dve noci a výsledkom bol asi osem stranový detailný elaborát pripomínajúci skôr záverečný rozsudok. Normálne predbežné opatrenie má totiž tak zo dve strany a slúži na to, aby sa niečomu rýchlo zamedzilo," krúti hlavou Paľo, ktorý neskôr po prečítaní predbežného opatrenia dostal skutočný šok. Zakázali mu všetky naplánované spoločné prázdniny s dcérkou, zrušili týždeň v júli aj v auguste, veľkonočné, zimné aj vianočné sviatky. Okrem toho, že dcérka nemôže uňho prespávať každý druhý víkend mu skrátili aj čas návratu k matke. Namiesto o 18.00 sa od neho musí vrátiť už o 16.00. „Je to teror voči malej, aby sa jej chodenie ku mne úplne znechutilo. Veď koho má baviť neustále prechádzanie z jedného bytu do druhého na pár hodín, čo z toho má? A Vianoce? Môžem prísť na chvíľu na Prvý sviatok vianočný, odovzdať darčeky a vypadnúť. Ako hmyz, ktorý obťažuje." Presne tak, ako obťažujúci hmyz. Že sa dcérka teší na detailne naplánovanú júlovú dovolenku do Českého ráje na Prachovské skály, kam sa chystajú už niekoľko mesiacov? Že mu tento letný plan malá s radosťou pripomína vždy keď sa stretnú? Prečo by to niekoho malo zaujímať?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Znôška klamstiev v prebežku

Podkladom pre tento verdikt je teda rozsiahle predbežné opatrenie. „Pani sudkyňa v ňom v podstate obšírne popisuje aký som agresívny človek a cituje zo všetkých možných podivne zostavených posudkov, výlučne moje negatíva. O syndróme zavrhnutého rodiča, spomínaného súdnou znalkyňou, ktorým už začala moja dcérka po jej štvaní proti mne trpieť, samozrejme ani zmienky." Táto skutočnosť nezaujíma ani ÚPSVAR, napriek tomu, že sa výsluchu znalkyne osobne zúčastnila sama pani riaditeľka bratislavského úradu Ida Želinska, čo je tiež veľmi neštandardné. Pritom sama pani znalkyňa navrhla, aby sa Paľo s dcérkou stretával aj na posedeniach u psychologičky. ÚPSVAR však zaujal pozíciu mŕtveho chrobáka. Ako vždy. „O matkiných negatívach v predbežku takmer ani slovo, tá je asi svätica, hoci aj tí znalci majú o nej svoju mienku. Pani sudkyňa ma však potrebovala vykresliť patologicky a dala si na tom veľmi záležať, nad spisovaním predbežka asi prebdela celú noc. Keby ste to čítali, musíte si zákonite myslieť, že som ťažký psychopat, ktorý by mal byť zatvorený v klietke, lebo je nebezpečný pre spoločnosť. Keď sa budem odvolávať, odvolacia sudkyňa sa isto zhrozí, že mám vôbec tú drzosť niečo chcieť pri takomto "hodnotení"."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

S takýmto zámerom je predbežné opatrenie očividne vypracované. Sudkyňa ešte, paradoxne, vydala uznesenie o novom znalcovi, ktorý má pripraviť nové posudky. „Tak ona sa rozhodne na základe starých posudkov a vzápätí nariadi vypracovať nové. Tým de facto spochybňuje tie staré, podľa ktorých sa riadila. Prečo nepočkala na nové? No prečo asi?" upozorňuje na ďalšiu zvláštnosť Paľo.

Nové uznesenie chceli ešte zahorúca doručiť aspoň Paľovej právničke, aby nadobudli platnosť. Naháňali ju preto všetkými možnými spôsobmi, no zachytiť sa im ju nepodarilo. Vďaka tomu si Paľo mohol s dcérkou užiť veľkonočné prázdniny. Na dlhú dobu zjavne posledné...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sudkyňa ako zlá suseda

Sedíme s Paľom na káve. Už som si akosi zvykla, že namiesto zábavných rozhovorov o tom, čo má kto nové a spomínaní na starú robotu sa venujeme výlučne jeho prípadu. Listujeme spoločne výňatkami zo súdneho spisu, znaleckými posudkami, zákonmi. Prekvapuje ma, že Paľo nestráca dobrú náladu a väčšinu dokumentov komentuje so sarkazmom jemu vlastným. V tomto duchu mi nahlas predčítava úryvok zo spisu z pera právničky jeho bývalej partnerky.

*Posudok MUDr. T***** nebol nikým spochybnený

-Akože nie? My sme ho predsa spochybnili - gúľa očami Paľo predstierajúc prekvapenie z toho, čo sa zas dočítal. „Na pána znalca sme podali sťažnosť na ministerstvo spravodlivosti, lebo jeho správanie i závery jeho posudku boli veľmi podivuhodné."

*Pán doktor svoje závery brilantne obhájil

-Skutočne brilantne, však sme ho na pojednávaní dobre smerovanými otázkami prichytili priamo pri klamstve, čo ho vytočilo až do výbuchov verbálnej agresivity - usmieva sa nad otáčaním skutočnosti tam, kam sa to hodí

*Skutočnosť, že sa pán Funtál naňho sťažuje, neznamená nič. Pán Funtál sa postupne sťažoval na každý subjekt v tomto konaní s výnimkou zapisovateľky. Jeho sťažnosti je plný internet a vyjadrené vetami typu "sviňa advokátka" a "korupčná mafiánska sudkyňa" a podobne

-To som takto v živote nikde nenapísal. Keby to tak bolo a v takomto znení, už dávno by som mal na krku ich žaloby. Pani advokátka protistrany rada a často vymýšľa a prekrucuje. Teda klame. A snaží sa ovplyvňovať klamstvami aj pani sudkyňu. Veď mohla prinieť dôkazy, keďže je toho "plný internet", nie?

Sťažovať sa je právo pána Funtála, ktoré mu nemožno uprieť. Realizuje ho rád avšak bez väších úspechov

-A sťažovať sa mienim ak bude treba aj naďalej. Naposledy sme s mojou právničkou vzniesli námietku proti novému znalcovi. Pani sudkyňa totiž vyberá znalcov z jedného okruhu, z Nitrianského kraja. Predpokladám, že tí znalci sa dobre poznajú a tak sa nestane, aby jej nedajbože prišiel do rany nejaký nezávislý znalec, ktorý by mohol urobiť normálny, objektívny, odborný a pravdivý posudok. Veď čo potom? Musím predsa z toho vyjsť ako pošahaný blázon s poruchou osobnosti, keďže sa snažím starať sa o vlastné dieťa a mám záujem rovnocenne sa podieľať na jeho výchove. Pani sudkyňa je voči mne zaujatá, mám pocit akoby bola riadená právničkou protistrany, cítim z nej neuveriteľnú animozitu voči mne. Správa sa ku mne už ako zlá suseda, ktorá bude robiť prieky a nie ako sudkyňa, ktorá je nezávislá a nad vecou. Musí zo mňa vyrobiť silou-mocou blázna. Cítim sa ako v päťdesiatych rokoch. Som celkom rád, že bol v tejto krajine zrušený trest smrti, inak by som asi dopadol ako Milada Horáková. Na ňu komunisti narafičili monsterproces, a dostali ju tam kam potrebovali. Tento súd sa koná v štýle päťdesiatych rokov, akurát že nejde o politiku, ale "len" o to, aby ma protirodinná mašinéria pripravila o moju dcérku, zjavne na objednávku protistrany" dodáva Paľo.

Apropo, Paľo je už tri mesiace odrezaný od telefonického kontaktu so svojou dcérkou, jej mama ani stará mama mu telefón nezdvihajú. Aj takýmto spôsobom sa snažia dcérku od neho odcudziť.

Súdny človek si urobí obraz o celej kauze sám. Ja len znova upozorňujem, že mojimi blogmi nechcem a nemienim rozoberať situáciu medzi dvoma bývalými partnermi naťahujúcimi sa o dieťa. V prvom a jedinom rade ide o konkrétne poukázanie na skutočnosť, ako to funguje v slovenskom súdnictve, ako funguje opatrovnícka mašinéria, a to vyše dvadsať rokov po revolúcii. Ako si človek jednoducho nepomôže, ani keď má stokrát pravdu a zákon je na jeho strane. Ako mu je bránené starať sa o milované dieťa napriek tomu, že dieťaťu je s ním dobre a ľúbi ho. Ako sa dá z banality vyrobiť monštruózna kauza a ako ľahko mu prischne s pomocou znalcov, psychológov a iných ochotných "odborníkov" nálepka nebezpečného blázna či tyrana. Podľa potreby zainteresovaných.

V ďalšom blogu vám popíšeme, ako z tendenčných a podivných posudkov začal Paľo takmer už o sebe pochybovať tiež. Nechal sa preto vyšetriť psychologičkou, autoritou z tejto oblasti. Výsledok niekoľkohodinového nezaujatého testovania som videla na vlastné oči. Vážení, Paľo je celkom v poriadku.

A tak si tu žijeme...

E-mail na Paľa, ak mu chcete napísať, alebo sa s ním skontaktovať: funtalfoto@yahoo.com

Marína Dobošová

Marína Dobošová

Bloger 
  • Počet článkov:  86
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Španielsko, Pedro Almodóvar, flamenco, špagety s kečupom a výborná káva. Momentálne Indonézia. Na dlhšie.Weather Reports Zoznam autorových rubrík:  El mundo/Il mondo/The World/SVQue viva Espaňa!SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu